Wszystko co musisz wiedzieć o projektowaniu ścieżki klienta (Customer Journey)

Zapraszamy na  webinar, podczas którego podzielimy się sprawdzonymi technikami mapowania ścieżeki klienta (Customer Journey Mapping). Dowiesz się, jak optymalizować doświadczenia klienta, od pierwszego kontaktu z marką aż po obsługę posprzedażową, wykorzystując konkretne narzędzia, dane i strategie, które z sukcesem wdrożyliśmy w naszych projektach.

Podczas webinaru dowiesz się jak:

  1. Definiować punkty  interakcji (touchpoints): pierwszym krokiem w projektowaniu ścieżki klienta jest identyfikacja wszystkich punktów, w których klient wchodzi w interakcję z marką. Może to obejmować kanały online, punkty sprzedaży fizycznej, call center, social media i inne.
  2. Zbierać dane klientów: aby zrozumieć, jakie emocje towarzyszą klientom na różnych etapach ich podróży, konieczne jest zebranie danych z wielu źródeł. Dane te mogą pochodzić zarówno z ankiet (NPS, CSAT), jak i z tzw. niezamawianych źródeł, takich jak: opinie w mediach społecznościowych, zapis rozmów z obsługą klienta, dane sprzedażowe
  3. Tworzyć mapy ścieżek klientów: czyli wizualną reprezentację całej podróży jaka ptrzebywają klienci w kontakcie z organizacją.
  4. Analizować emocje klientów: czyli zrozumieć, jak klient czuje się w trakcie interakcji z marką. Należy zwracać uwagę na emocje, jakie pojawiają się na poszczególnych etapach podróży — od początkowego zainteresowania, przez ekscytację, po ewentualne frustracje związane z procesem zakupowym. Odpowiednia identyfikacja tych emocji pomaga w personalizowaniu doświadczeń.
  5. Identyfikować  momenty prawdy: niezwykle ważne jest wskazanie kluczowych momentów, w których decyzje klientów mają największy wpływ na dalszą relację z marką.
  6. Jak i kiedy monitorować i poprawiać ścieżkę klienta: czyli reagować na zebrane dane i KPI, a także testować nowe rozwiązania, które poprawiają kluczowe momenty i minimalizują negatywne doświadczenia klientów..