Projektowanie doświadczeń pracowników (Employee experience)
Zarządzanie ludźmi, ich zaangażowanie, motywowanie i utrzymanie w organizacji nigdy nie było tak wymagające i pełne wyzwań jak obecnie. Rynek pracy zmienia się dynamicznie. W jednej organizacji spotyka się kilka pokoleń, z których każdy reprezentuje inny styl pracy, ma inne oczekiwania i potrzeby, z innymi wyzwaniami się zmaga.
Dziś pracownik świadczy swoją pracę dla organizacji, oczekując w zamian czegoś więcej niż tylko wynagrodzenia. Chce czuć, że jest potrzebny, wartościowy chce mieć poczucie, że robi coś ważnego dla siebie i innych. Pragnie czuć się w środowisku pracy komfortowo, oraz mieć możliwości rozwoju.
Jak w takim razie pogodzić wszystkie czasami sprzeczny interesy pracowników, aby budować ich zaangażowanie, motywację, lojalność. Co zrobić, żeby zwiększyć retencję, przyciągać cenionych specjalistów i stać się pracodawcą pierwszego wyboru?
Odpowiedzią jest projektowanie doświadczeń pracowników, aby zadbać o budowanie lojalności, pozytywnych emocji i chęci utrzymywania relacji z firmą.
Employee Experience (EX) stanowi kluczową kwestię w kontekście efektywnego funkcjonowania firm we współczesnym środowisku biznesowym. Jest to integralny element strategii zarządzania zasobami ludzkimi, który znacząco wpływa na sukces organizacji. Co jest wynikiem dbałości o odpowiednie doświadczenia pracownika?
- Zwiększona produktywność
- Poprawa retencji talentów
- Przyciąganie nowych talentów
- Zmniejszenie absencji i fluktuacji
- Wzrost kreatywności i innowacyjności
- Podniesienie wizerunku firmy
- Lepsza adaptacja do zmian
Im lepiej znamy potrzeby pracownika i dostosowujemy się do jego wymagań, poprzez zarządzanie doświadczeniami na różnych etapach życia pracownika, tym mamy większą retencję, bardziej zaangażowanych pracowników, lepsze przełożenie na wartość tworzoną dla klienta, a co za tym idzie zysk dla firmy.
Ten kurs jest dla Ciebie jeśli:
- Chcesz zdobyć praktyczną wiedzę w zakresie projektowania doświadczeń pracowników
- Poznać zasady projektowania ścieżek pracowników
- Uzyskać praktyczną wiedzę jak prowadzić badania pracowników
- Nauczyć się jak mapować doświadczenia pracowników
- Wiedzieć jak tworzyć wartość dodaną dla pracowników
- Nauczyć się jak mierzyć doświadczenia pracowników
Proces szkoleniowy:
- Employer Branding vs. Employee Experience
- Definiowanie celów tworzenie wizji oferowanych doświadczeń (Experience promise)
- Określenie mapy kluczowych interesariuszy
- Dobór zespołu
- Przygotowanie procesu i narzędzie pracy
- Cykl życia pracownika (attract, recruit, onboard, perform, engage, reward, exit)
- Mapowanie ścieżki pracownika, w tym:
- Określenie etapów i kroków procesu
- Mapowanie punktów interakcji (touchpoints), emocji, uczuć, problemów, korzyści
- Określenie kluczowych momentów prawdy
- Analiza różnic pokoleniowych pracowników
- Analiza trendów
- Desk research
- Badania jakościowe - opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie wywiadów (IDI)
- Jak poszukiwać insightów na poprawę Employee Experience (badania jakościowe i ilościowe)
- Tworzenie person
- Zbudowanie employee value proposition dla poszczególnych momentów
- Wykorzystanie Modelu KANO do projektowania doświadczeń
- Przeprojektowanie ścieżki pracownika
Dobór mierników pozwalający na mierzenie employee experience (eNPS, Employee Engagement Metrics, w tym między innymi: absencja, wskaźnik retencji, job satisfaction, development opportunities, work-life balance, jakość relacji, zgodność z celami i wizją organizacji)
Wysyłasz zgłoszenie na szkolenie
Otrzymujesz fakturę proforma
Opłacasz fakturę przelewem
Otrzymujesz od nas potwierdzenie wpłaty i dostępy do szkolenia
W określonych dniach odbywasz szkolenie
Oryginał faktury otrzymasz mailowo po zakończeniu szkolenia
Dlaczego warto wziąć udział w kursie?
- Otrzymujesz 3 dni praktycznej wiedzy, gdzie przechodzisz proces projektowy od planowania, diagnozy badań po projektowanie i mierzenie doświadczeń,
- Pracujesz w multidyscyplinarnym zespole
- Poznajesz zastosowanie praktycznych narzędzi, które po szkoleniu możesz wykorzystać w swojej organizacji
- Otrzymujesz certyfikat
Jakie umiejętności przyswoisz?
- Prowadzenie badań pracowników, aby odkryć potrzeby, wyzwania i momenty prawdy
- Projektowanie doświadczeń na każdym etapie cyklu życia pracownika
- Zrozumienie perspektywy pracownika i w oparciu o nią projektowanie wyjątkowych doświadczeń w celu budowania zaangażowania motywacji i lojalności
- Korzystanie z narzędzi i procesu projektowania doświadczeń end to end
Organizacja szkolenia
- 13/14/15 stycznia 2025
- online z wykorzystaniem aplikacji Zoom i Miro
- realizowane od 9:00 do 14:00
Kurs prowadzony przez praktyków
Zapisz się na kurs
Liczba miejsc ograniczona